torsdag 1 oktober 2009

Tack alla som besökte Yuko Ono Sthlm på Bokmässan!







Enligt statistik från Bok & Bibliotek-mässan, kom 97211 besökare under 4 dagar. Varav ca 1000 besökare kom till Yuko Ono Sthlm och smakade på kallt bryggt te. ( Jag räknade antal BIO koppar – 100 % nedbrytbara muggar som jag serverade teer i.)




Det har varit både intensiva och lärorika dagar i Göteborg. Varje möte var unika och gav mig nya idéer om hur jag kan presentera japanska gröna högkvalitets teer i Sverige. Varje stund när en ny kund provsmakar teer framför mig är spännande, och jag lär mig mycket av vad de säger. Så tack så mycket.




Under mässan i Göteborg kände jag att det finns ett stort intresse för japanska gröna teer som kan ge en god och skön livsstil. Kommentar som jag fick från barn som smakade på kalla teer intresserar mig mycket. För mig som är uppvuxen i Japan och har druckit grönt te ända sedan jag låg i mammas mage, var det ett bra tillfälle att höra hur barn i Sverige mår och tycker när de dricker våra teer. I Japan är gröna teer fortfarande är en folkets dryck, och man väljer tesort beroende av tid/situationer m.m. Skolbarnen får ta med sig te till utflykt, men inte saft eller juice. Bra för matsmältning och naturigt rika på näringsämnen gör att gröna teer är passande även för växande barn.

Hoppas att ses snart igen….

Passa på och njut av de fina höstdagarna.

Inga kommentarer: