fredag 18 juni 2010

Kundens upplevelse nr.1 - med Fukamushi-Sencha


(Logotyp av Mukojimaen- vår teodlare i Japan)
(Foto: Fukamushi-Sencha, KRAV-certifierat. Odlats och tillverkats av Mukojimaen.)


Häromdagen växlade jag flera e-postmeddelanden med en kund och nu tänkte jag dela lite av det med dig som läser min blogg. Alla har olika erfarenheter och upplever smak och doft olika. Därför är det alltid intressant även för mig att veta vad just du känner och upplever. Det är också fint att veta mina kunder testar och testar för att få fram bästa resultat!!

Kunden: K, Yuko: Y.
OBS. K har köpt OPEN KYUSU av Yuko Ono Sthlm. (K har fått en provpåse JAS SENCHA av Hoshino-Seichaen från Fukukoka också.)

Reaktion över teets utseende och doft.


K: Jag blev bara så förvånad över att bladen var så uppbrutna, vilket jag noterade även hos det provet av Sencha du skickade till mig. Så Fukamushi Sencha (OBS! = djupt ångat Sencha) är ännu mer finfördelat?


Y: Fukamushi-Sencha innehåller mer pulver än vanligt Sencha. Fukamushi-Sencha är ångade ca två gånger längre tid än vanligt Sencha. Därför tränger fukt och värme även fram till insidan av tebladen. Formen blir mer pulveraktig och tebladen blir mer finfördelade (precis som du säger.)


K: Jag blev väldigt förvånad att jag, efter att ha druckit upp provet, kände en stark doft av hallon eller gummibjörnar i koppen (!) Trevlig överraskning i doftväg.



Vi fortsätter…
Yuko Ono Sthlm fick godkänd av kunden K för att publicera vårt utbyte per mejl.

Är du sugen på att testa Fukamushi-Sencha? Välkommen till Yuko Ono Sthlms webbutik! Vi har Fukamushi-Sencha från Shizuoka – KRAV certifierat.
http://www.yukoono.se/product.html/krav-fukamushi-sencha-djupt-angat-sencha?category_id=6

Inga kommentarer: