tisdag 29 juni 2010

Kundens upplevelse nr.2 – med Open Kyusu

(Foto: Yuko Ono Sthlm. Togs på midsommardagen 2010.)

Idag fortsätter jag berätta för dig om min mejlväxling med en kund K.

Kunden: K, Yuko: Y.
OBS. K har köpt OPEN KYUSU (tekanna) av Yuko Ono Sthlm. (K har fått en provpåse JAS SENCHA av Hoshino-Seichaen från Fukuoka också. )


Reaktion efter användning av tekanna.
K: Kannan är för övrigt underbar! Mycket smakfull och lättanvänd. Dock så finner jag det lite krångligt att få till rätt teknik för att hälla upp. Eftersom bladen är så uppbrutna, så tenderar de dels att fastna nära pipen, och dels så spelar det ingen roll att jag försöker klappa kannan lite på sidan för att sprida bladen i kannan (för att stoppa bryggningen efter att vattnet är borta) då bladen gärna klibbar sig samman till en massa.
Jag har tänkt på att klappa till lite lätt på kannan för att låta bladen andas mer. Det jag dock lade märke till var att när jag väl fått bladen att lossna från filtret, så gör de det i "grupp", dvs det blir en klump som lossnar och lägger sig i mitten, så de sprider sig inte alls. Med Genmaicha har jag märkt att det är lättare, vilket nog beror på riskornen som gör att bladen inte kan klumpa ihop sig på samma sätt.

Y: Ja just det, det händer precis som du beskriver. Och det beror också på vilka tesorter, hur fin kvalitet teet är, hur stora tebladen är m.m.


Är du sugen på att testa Open Kyusu?
Välkommen till Yuko Ono Sthlms webbutik! Vi har Open Kyusu i Tokoname-stil.
http://www.yukoono.se/category.html/tekannor

Vi fortsätter…

Inga kommentarer: