onsdag 2 september 2009

Tack för fina stunder på Formex.


Tack till alla mina gamla och nya kunder som besökte mig under mässdagarna på Formex i helgen. Det var mycket intressant att möta och samtala med Er. Precis som på Eco Now för två veckor sedan serverade jag kallt Sencha, Hojicha och Bancha (allt är ekologiska så klart) bryggt i HARIO tekaraff.

Det var otroligt många (kanske till och med mer än 98 % av besökare)som smakade kallt te och gillade dem. De vanligaste kommentarer var:
”uppfriskande” ”törstsläckande” ”Jag visste inte att det går att brygga med kallt vatten. (det är viktigt med vattenkvalitet, säger jag samtidigt)” ” Jag brukar vara en kaffemänniska, men det här kalla teet tycker jag om!” o.s.v.

Att dricka te precis som andra drycker är en vanesak, tror jag. Personer som förut inte har druckit te som de tycker är goda och avkopplande, och sedan smakar våra gröna teer för att upptäck att de verkligen gillar dem, gör mig riktigt glad. Det engagerar mig också att kämpa vidare för att presentera våra gröna japanska teer.


Jag vill också passa på att tacka gemenskap: grön så mycket. Genom att vara med på deras monter, fick jag möjlighet att möta olika typer av kunder som jag säkert inte hade träffat om jag varit ensam utställare. Det är också roligt att få veta mer om gemenskap: gröns många fascinerande och smarta grejer.


Inga kommentarer: