lördag 28 mars 2009

Kom förbi! Sista dagen på Skrapan Basar imorgon, söndag 28 mars!




(Bilder: Yuko Ono Sthlm finns på markplan, Skrapan Basar)


Tack alla besökare som hälsade på mig på Skrapan igår och idag.
Det har varit trevligt att prata med Er och jag har fått nya idéer hur jag vill presentera mina japanska teer. Jag burkar fråga alla hur de brukar dricka teer, vilken sort, hur ofta, vad de söker nu, så att jag kan introducera teer som kan passa just för deras behov. Kunder blir ofta fascinerande över teer jag serverar på plats för att man inte trodde att japanskt grönt te smakar så fint.
Vissa känner inte till Hojicha (roastat te) som innehåller mindre koffein och som är ett japanska grönt tet. Många säger att de aldrig upplevt så fina smaker tidigare med de ”gröna teer” som de brukar köpa. Även folk som hade varit i japan, eller har druckit japanskt grönt te hos en japansk bekant, upplever något positivt när de gör sig bekanta med våra exklusiva rena japanska teer.



Däremot finns det så klart fortfarande folk som är fast i sitt KAFFE eller SMAKSATTA TE.
Jag hoppas kunna ge flera en möjlighet att prova något nytt. Då tror jag att många upptäcker våra teer är ett utmärkt val med smaker som endast är naturliga.




Kom ihåg att de är odlade utan konstgödsel eller besprutningsmedel, och det märks tydligt på smaken. Man får bra samvete på köpet- te smakar gott, man mår bra både fysiskt och psykiskt.
Dessutom bidrar man till miljön och till odlaren som kämpar för att odla organiskt som möjligt m.m.




Så, kom gärna förbi imorgon på Skrapan, Söder i Stockholm om du kan!
Jag och Sencha AB (
http://www.sencha.se/) kommer att vara där mellan kl.11- kl.18.
Vi ses!

2 kommentarer:

malnyb sa...

Hej!
Undrar om du har teprovningar för grupper?

MVH-Malin
malinn2@hotmail.com

Japanskt te sa...

Hej Malin,
Tack så mycket för ditt kommentar. Ja, jag kan ordna teprovningar för grupper. Jag kan maila dig om mer information.
/Yuko