måndag 22 november 2010

Letar du efter teet som värmer dig?!

(Foto: Sasara. Molnfritt tefält efter morgonfrost.)



Då vill jag gärna tipsa dig om några teer som värmer upp din kropp och hjälper dig slappna av när det är speciellt blåsigt och kallt ute.

3-årig Bancha (koffeinfritt, mycket milt, passar även till bebisar och till friska som sjuka personer)

Matcha (näringsrik, mycket vitaminer, perfekt som förbyggande mot förkylningar m.m. Gott när man äter något sött till)

Matcha-latte (till dig som söker något sött med Matcha-teets goda egenskaper)

Hojicha (låg koffeinhalt, passar utmärkt som måltidsdryck, som kvällsdryck eller varför inte ta med till utflykter?)

Du kanske tycker att andra teer passar bättre? Te är personligt och en smaksak, men jag vill ändå gärna tipsa teerna ovan. De är dessutom populära bland kunder både i Japan och Sverige.

Sedan finns det många andra teer som jag personligen tycker är goda året runt! Besök www.yukoono.se Och fråga mig om du undrar något! Att hitta rätt och finna sitt favoritte höjer livskvaliteten, tycker jag.

Inga kommentarer: